BENU Consumenten Portaal

UX / UI design voor Progressive

Web App

Case

Ontwikkeling consumenten portaal ‘Mijn BENU’

Met ruim 500 apotheken is BENU de grootste apotheekketen van Nederland. Sinds 2018 werkt BENU versneld aan de digitalisering van haar dienstverlening. Het ontwikkelde digitale platform vormt hier de basis voor.

 

Om de digitale toegankelijkheid voor haar klanten verder te verbeteren heeft BENU het consumenten portaal Mijn BENU ontwikkeld. Via dit portaal hebben BENU-klanten direct inzicht in hun medicijngebruik en de voortgang van hun bestelling.

Aanpak
Ontwikkeling minimaal werkend product (MVP)

Om een gelijke ervaring op zowel mobiel als desktop te creëren is door BENU gekozen voor de ontwikkeling van een Progressive Web App (PWA). Buro Digitaal ondersteunde BENU bij de realisatie. We ontwikkelden het functionele ontwerp en maakten de grafische uitwerking van de gebruikersomgeving.

 

De eerste stap was het ontwikkelen van een minimaal werkend product (MVP). De benodigde functionaliteiten voor deze versie waren onder andere:

 

 

  • Registratie en inloggen
  • Controleren en aanpassen van herhaalmedicatie
  • Een actueel overzicht van de huidige medicatie 
  • Historisch overzicht van bestellingen
  • Volgen van een bestelling met Track & Trace
  • Contactgegevens toevoegen en wijzigen
  • Diverse flows voor beveiliging (o.a. DigiD en vingerafdruk)

Ontwikkeling van een optimale app-experience

Flexibel design systeem als basis voor de doorontwikkeling

Resultaat

Solide basis voor doorontwikkeling

Door goed samen te werken met alle betrokken partijen zijn de verschillende user flows binnen het consumentenportaal snel ontworpen en gerealiseerd. Kenmerkend in de aanpak waren:

 

 

  • Duidelijke hiërarchie in de navigatie om de vele functies makkelijk en gebruiksvriendelijk te maken voor iedere gebruiker
  • Uitbreiding van de online styleguide voor een optimale ‘app-experience’
  • Flexibel design systeem als basis voor doorontwikkeling met behoud van de BENU corporate identity 

 

Samen met BENU werken we momenteel aan de verbetering en continue doorontwikkeling van het consumentenportaal.

Wil je meer weten?

Martin vertelt je alles over deze case. Stuur hem een e-mail of neem contact met ons op.

Meer cases