Bollegraaf Recycling Solutions
Digitalisering van aftersales

Case

Eenvoudig online bestelproces voor klanten

Bollegraaf Recycling Solutions is gevestigd in Appingedam en is internationaal marktleider op het gebied van recycling machines. Met maatwerk machines die bij klanten over de hele wereld staan is een solide after-sales en technische support cruciaal.

 

Om het bestellen van onderdelen voor klanten te optimaliseren ontwikkelde Buro Digitaal een cross-device customer webshop voor Bollegraaf. Zo bestelt elke klant snel en eenvoudig de juiste onderdelen voor hun machines.

‘Snelle en kwalitatief hoogstaande levering. Buro Digitaal denkt mee en houdt woord. Korte lijnen binnen een prettig communicatief speelveld. Een creatieve en inspirerende samenwerking!’

 

Anna Sergeeva

Manager After Sales – Bollegraaf Recycling Solutions

Aanpak
Snel starten met een MVP

Na het in kaart brengen en prioriteren van de gewenste functionaliteiten is samen met Bollegraaf een helder stappenplan opgezet. Door een duidelijk onderscheid tussen noodzakelijke functionaliteiten en toekomstige wensen aan te brengen kwamen we al snel tot een concrete aanpak voor een eerste fase (MVP) van de webshop. Deze bestond uit:

 

 

  • Digitalisering van de productcatalogus
  • Integratie van het CRM-systeem
  • Eenvoudige navigatie door complexe productlagen
  • Interactieve 3D-animaties van klantspecifieke machines
  • Gepersonaliseerd productaanbod o.b.v. klantspecifieke machines en orderhistorie
  • Meertaligheid, internationale betalingen en verzending
  • Cross-device gebruikerssessies

Customer webshop in gebruik genomen binnen 6 maanden na start bouw

Gemakkelijk bestelproces op diverse apparaten dankzij cross-device experience

Resultaat

Cross-device customer webshop is live

Binnen 6 maanden is de eerste fase (MVP) door de klant in gebruik genomen. Gebruikers kunnen snel de juiste producten vinden dankzij een gepersonaliseerd productaanbod op basis van klantspecifieke machines en orderhistorie. Door de cross-device experience kan een klant zijn bestelling overnemen op een ander apparaat en de bestelling vanaf bijvoorbeeld de werkvloer voortzetten en meteen afronden.

 

Maar we zijn nog lang niet klaar! Voor het vervolgtraject worden interactieve 3D-animaties van machines gecreƫerd. Zo kan een klant inzoomen op een onderdeel van de machine om nog makkelijker de juiste onderdelen bestellen. Daarnaast worden de internationale betalingen en de processen rondom verzending verder geautomatiseerd.

Wil je meer weten?

Martin vertelt je alles over deze case. Stuur hem een e-mail of neem contact met ons op.

Meer cases