KwadrantGroep
Werving nieuw personeel via social media campagnes

Case

Werving van nieuwe collega’s

KwadrantGroep is een zorgorganisatie uit Friesland met ruim 7.000 werknemers. Vanwege de coronapandemie is de vraag naar personeel in de zorg erg groot. Zo ook bij KwadrantGroep.

 

De afdeling Werving en Selectie heeft Buro Digitaal gevraagd om campagnes te lanceren waarmee nieuw personeel voor verschillende functies geworven kan worden. Het gaat o.a. om functies als meewerkend voorman/-vrouw, manager locatiediensten, cliëntondersteuners en HR medewerkers.

‘We hebben bijna 30 sollicitanten gehad en 12 kandidaten uitgenodigd voor een gesprek als meewerkend voorman/-vrouw, terwijl wij maar 8 mensen zochten.
We zijn heel blij met deze aantallen.’

 

Marja Siebenga

Communicatieadviseur – KwadrantGroep

Aanpak
Doelgerichte social media campagnes

Buro Digitaal heeft een social media strategie opgesteld om gerichte online wervingscampagnes te starten. In samenwerking met de afdeling Communicatie van KwadrantGroep heeft Buro Digitaal de targeting van de campagnes bepaald, visuals ontworpen en aansprekende advertentieteksten geschreven.

 

Hierbij is gebruik gemaakt van visual cueing en storytelling. De aanpak bestond per vacature uit:

 

  • Bepalen doelgroep en regio
  • Selectie van de advertentiekanalen
  • Uitwerken social media strategie
  • Schrijven verschillende advertentieteksten (3x)
  • Ontwerpen pakkende visuals (3x)
  • Livegang Facebook, Instagram en LinkedIn advertising campagnes

 

Na livegang van alle campagnes zijn deze intensief gemanaged en geoptimaliseerd. Bovendien werd er maandelijks gerapporteerd.

8

nieuwe collega’s geworven als meewerkend voorman/-vrouw

Een doelgerichte social media strategie waar verder op gebouwd kan worden

Resultaat

Doelstelling om nieuwe collega’s te werven gehaald

De advertenties op social media scoorden buitengewoon goed. Het doel was het werven van nieuwe mensen en dat is gelukt. Zo leverde de advertenties van Meewerkend voorman/-vrouw zo’n 30 sollicitaties op en daarvan zijn 12 kandidaten uitgenodigd op gesprek. Ook zaten we voor deze campagne ruim onder het advertentiebudget van de klant: er bleef maar liefst 50% van het begrote budget over.

 

Een mooie bijkomstigheid is een impuls van bijna 8.000 extra websitebezoekers die vanuit Facebook, Instagram en LinkedIn de vacatures bekeken.

Wil je meer weten?

Sjors vertelt je alles over deze case. Stuur hem een e-mail of neem contact met ons op.

Meer cases