Provincie Overijssel
Duurzaam werken en reizen in Overijssel

Case
Advies en ondersteuning
communicatieteam
Twente Mobiel en regio Zwolle Mobiel zijn initiatieven van de provincie Overijssel. Ze helpen 100+ bedrijven in de regio om slimmer en duurzamer te reizen door acties en projecten te organiseren. Bijvoorbeeld door het stimuleren van fietsen voor woon-werkverkeer, thuiswerken, openbaar vervoer en carpoolen. Het uiteindelijke doel? Minder auto’s in de spits en CO2-reductie. Zo wordt het woon-werkverkeer in de regio groener, gezonder en goedkoper.
Twente Mobiel en regio Zwolle Mobiel hebben de ambitie om hét online mobiliteitsplatform voor werkgevers in Overijssel te worden. Om deze ambitie vorm te geven zijn nieuwe websites ontwikkeld, zijn deze na livegang (contentmatig) geoptimaliseerd en is digitale marketing ingezet om werkgevers in Overijssel te informeren.
Buro Digitaal is gevraagd om het communicatieteam van de provincie Overijssel te helpen met de digitale marketing.


Aanpak
Advies en ondersteuning
Buro Digitaal heeft het communicatieteam geholpen tijdens het ontwikkeltraject van de nieuwe websites. Bovendien zijn er met het communicatieteam diverse digitale middelen ingezet, om zowel de websites als de acties en projecten onder de aandacht te brengen. Het project bestond uit de volgende stappen:
- Websitemanagement: optimalisatie van de nieuwe websites
- Contentmanagement van de corporate communicatiekanalen
- Projectmanagement van e-mailcampagnes
- Coördinatie van social media-activiteiten
- Implementatie SEO-strategie (zoekmachine optimalisatie)
Resultaat
Meer bezoekers en meer aanmeldingen
Om krachtig als samenwerkende regio’s binnen de provincie Overijssel naar buiten te treden zijn op 7 september 2020 de nieuwe websites én nieuwsbrieven gelanceerd. Deze verschillen voldoende van elkaar om de eigen regionale identiteit te behouden.
De eerste tekenen zijn positief! Gebruikersdata in Google Analytics laat zien dat bezoekersaantallen groeien, bezoekers langer op de websites blijven én zich aanmelden voor projecten en acties.
Buro Digitaal blijft in dit project aangehaakt met als belangrijkste taken om website traffic te verhogen en de aanmeldingen op de websites te laten stijgen. We doen dit onder andere via regelmatige data-analyses, e-mail automation, contentcreatie en CRO (Conversion Rate Optimisation).