De bedrijfsnaam en het (globale) businessidee waren bekend. Verder mochten we onze klant van A tot Z helpen bij het in de markt zetten van het concept.

 

Het bedrijf

 

Panenqa is een detacheerder van finance professionals met een 100% focus op het ERP-systeem SAP. Dit systeem wordt door gebruikers vaak als “lastig” bestempeld. De professionals van Panenqa helpen hun opdrachtgevers optimaal met SAP te werken. Op praktische wijze door het overdragen van kennis en door het letterlijk mee te draaien in de operatie.

Merkconcept als basis voor consistente communicatie

 

In een aantal strategische sessies met de oprichter / eigenaar van Panenqa is de unieke kracht van het merk Panenqa verkend. We hebben de centrale merkgedachte vastgesteld en het onderscheidende vermogen ten opzichte van de concurrentie bepaald. Hiermee is de basis gelegd waarop Panenqa op consistente wijze de markt kan betreden. In deze fase is ook de pay off “accelerate your SAP” gedefinieerd.

 

 

Fotografie

 

Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden. Tenminste als het om goede beelden gaat natuurlijk. Voor Panenqa hebben we een herkenbare beeldtaal geschreven. Samen met onze partner Afdeling Beeld hebben we fotografie ontwikkeld, waarmee het gezicht van Panenqa in één oogopslag wordt getoond.

 

 

Online marketingstrategie

 

Buro Digitaal heeft samen met de opdrachtgever de online doelstellingen voor Panenqa bepaald en geconcretiseerd. Het opgeleverde online marketingplan biedt een praktisch activiteitenplan voor het opbouwen van naamsbekendheid (pushmarketing) enerzijds en het genereren van leads (pullmarketing) anderzijds. Onze specialisten ondersteunen Panenqa praktisch bij het implementeren van de digitale strategie.

Ontwikkeling visuele identiteit

 

Belangrijke referentiepunten uit de positionering van Panenqa zijn:

 

• “100% focus op SAP”

• “Een fatsoenlijke manier van zakendoen”

• “Gepersonaliseerde aandacht voor klant en medewerker”

 

Op basis hiervan heeft Buro Digitaal een basishuisstijl ontwikkeld, waarin het logo en de kleuren van SAP op subtiele wijze zijn verwerkt in het beeldmerk. Ook hebben we de belangrijkste basiscommunicatiemiddelen voor Panenqa ontwikkeld. Denk hierbij aan een visitekaartje, een PowerPointpresentatie, social mediakit en diverse sjablonen, waaronder een onderscheidend Curriculum Vitae.

 

 

Webdesign en webdevelopment

 

We hebben een volledige maatwerkwebsite ontworpen en ontwikkeld voor Panenqa. Het design hebben wij omgezet naar de nieuwste webtechnieken en gekoppeld aan een WordPress backend. Diverse optimalisaties voor een optimale gebruikersbeleving zijn toegepast waardoor de pagina’s razendsnel laden (link GTmetrix). Uiteraard is de website volledig responsive. De webteksten zijn eveneens ontwikkeld door Buro Digitaal en geoptimaliseerd voor perfecte online vindbaarheid (SEO).

Het resultaat is verbluffend en heeft geresulteerd in een prachtige corporate website en dito huisstijl, waar we veel complimenten voor krijgen. Op kostengebied ben ik op geen enkele wijze verrast door Buro Digitaal. Een fijne samenwerking waar ik met plezier op terug, maar zeker ook vooruit kijk!

Overtuigd dat wij iets voor jou kunnen betekenen?

Creatieve Dagbesteding

Digitale Strategie, Webdesign, Webdevelopment, Content, SEO

Verbeterde online vindbaarheid door gerichte content.

Qualogy

Merkstrategie, Implementatie, Projectmanagement

Frisse nieuwe identiteit voor ICT-dienstverlener.

Tekenwijzer

Digitale strategie, Design, Bouw, Online Marketing, Optimalisatie

Doorontwikkeling website en integratie betaalsysteem.

Dosas

Digitale routekaart, Ontwerp logo

Digitale roadmap en logo redesign voor internationale start-up.