Ontwikkeling en implementatie van een krachtige nieuwe identiteit en online footprint.

 

Het bedrijf.

 

Profource is een ICT-dienstverlener uit Rotterdam met ruim 250 medewerkers. Het bedrijf ondersteunt organisaties bij het inrichten en beheren van Oracle bedrijfssoftware. Met als doel een maximaal rendement uit Oracle applicaties te halen. De tagline “We know Oracle” onderstreept dat.

De uitdaging.

 

De dienstverlening van de merken Fit 4 Finance (opgericht in 2002), Oracle Competence Center (2007) en SaaS/Cloud dienstverlener SmartApps (2009) groeide steeds dichter naar elkaar toe. Richting klanten werd het onderscheid tussen de merken steeds minder duidelijk en intern waren de krachten al gebundeld.

 

In 2013 is daarom besloten om voortaan onder één merknaam, Profource, naar buiten te treden. Parallel hieraan wilde Profource in de ogen van haar klanten méér zijn dan alleen een detacheerder. Oftewel: een koersverandering van praktische ondersteuning op gebied van administratie (“het leveren van handjes”) naar business consultancy.

De aanpak.

 

De verandering van koers en naam ging gepaard met de ontwikkeling van een nieuwe merkstijl. Een eigentijdse en robuuste identiteit met een subtiele link naar het verleden.

 

De merkwaarden van Profource (klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, betrouwbaarheid en betrokkenheid) stonden centraal bij de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en onderstrepen de veelkleurige ‘vier’ in het logo.

 

Buro Digitaal heeft de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit begeleid en de implementatie ervan gecoördineerd. Vanaf de merknaamregistratie, positionering, conceptontwikkeling en interne introductie tot en met de omzetting van de verschillende huisstijldragers.

 

Als onderdeel van de nieuwe visuele identiteit zijn onder meer de website en de sjablonen voor correspondentie (MS Word) en presentaties (MS PowerPoint) aangepast.

Buro Digitaal heeft ons als “bouwbegeleider” op een buitengewoon alerte en daadkrachtige manier begeleid in deze belangrijke nieuwe stap voor ons als organisatie.

Overtuigd dat wij iets voor jou kunnen betekenen?

Creatieve Dagbesteding

Digitale Strategie, Webdesign, Webdevelopment, Content, SEO

Verbeterde online vindbaarheid door gerichte content.

Qualogy

Merkstrategie, Implementatie, Projectmanagement

Frisse nieuwe identiteit voor ICT-dienstverlener.

Tekenwijzer

Digitale strategie, Design, Bouw, Online Marketing, Optimalisatie

Doorontwikkeling website en integratie betaalsysteem.

Dosas

Digitale routekaart, Ontwerp logo

Digitale roadmap en logo redesign voor internationale start-up.